torsdag 14 april 2016

Boktips från BIBLIOTOPIA

MEDVERKANDE

Katti Hoflin – Bibliotekschef, Stockholms stadsbibliotek.
Alla barn borde få läsa : Lilla Asmodeus av Ulf Stark  (illustratör Anna Höglund)

Roger Ahlén (S) Ordförande i Lidköpings kommuns kultur o fritidsnämnd.
Just nu läser jag: Mitt eget race: livet, cykeln och bergatröjan av Fredrik Kessiakoff och Fredrik Emdén

Conny Brännberg (KD) ordförande i Västra Götalandsregionens kulturnämnd.
Den senaste bok jag läst: Medan vi fortfarande älskar - att ta hand om kärleken av Mattias Stoelen Due.

Erik Fichtelius - Journalist, författare, nationell samordnare av biblioteksstrategi på KB.
En bok som fått mig att skratta högt: En man som heter Ove

Annamaria Björklin Bibliotekschef Bollnäs bibliotek.
Den senaste bok jag läst är: Regnet luktar inte här av Duraid Al-Khamisi

Ove Jansson, Bibliotekschef Tidaholms stadsbibliotek.
Alla barn borde få läsa: Lillebror och Karlsson på taket av Astrid Lindgren

Bettina Scheurer Projektledare på årets bibliotek i Tyskland, Stadsbiblioteket Köln.
The last book I read was: Hoeg, Peter Der Susan-Effekt

Bherang Miri – debattör, rappare, pedagog och programledare på SVT.
Alla barn bord läsa boken: Ibn Battuta av Fatima Sharafeddine 

Emil Jensen – Estradpoet, författare & musiker.
Varför inte min egen…?: Om du inte står för något så faller du för allt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar