onsdag 2 september 2015

Författarkärlek

 Ibland bli man kär i en författare, inte bara en bok. Utan man kastar sig över allt som författaren har skrivit. Under hösten och vintern blev jag ”kär” i författaren Sharon Bolton eller S. J Bolton som hon också kallas. Jag började läsa hennes deckarserie om Lacey Flint som börjar med boken Nu ser du mig. Jag gillade Lacey direkt och boken var otroligt spännande. Lacey har varit intresserad av Jack the Ripper sedan hon var liten och mycket tack vare denna kunskap blir hon inblandad i en utredning där mord begås i samma stil som Jack the Rippers mord. Men utredning leder polisen in på spår som kommer lite för nära Lacey och de hemligheter hon har…

Men böckerna om Lacey Flint är inte de första Sharon Bolton har skrivit och eftersom hon använder sig av samma karaktärer i många av sina böcker rekommenderar jag att man börjar läsa böckerna kronlogiskt, efter utgivning. Börja med boken Rov som också är en fantastiskt nervkittlande historia.

Största problemet med Sharon Boltons böcker är, enligt mig, att det tar slut alltför fort.


/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar