torsdag 26 juni 2014

Något som kan hända en dag på jobbet.....

Detta hade varit bra att filma, för man tror inte det är sant.Precis nu har jag backat ut bussen från vår parkeringsplats. Det är lätt att få hjärtat i halsgropen. Samtidigt som jag backar med lampor som blinkar och ett ganska starkt backljud som låter, cyklar 2 st bakom bussen mot enkelriktat, en annan person går framför bussen, den tredje tycker att jag hinner också gå förbi bakom bussen utan att det gör något. Det är bara jag som försöker backa ut som känner att detta kunde slutat mycket allvarligt. Allt gick bra och nu är jag framme vid min hållplats på Östbyskolan där jag ska stå i några timmar. Hoppas att det går lättare att köra in bussen när jag kommer tillbaka.//Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Något du kanske borde veta innan du sätter dig i bussen, är att du har väjningsplikt när du kör ut från garage. De agerade alltså helt rätt.

    SvaraRadera
  2. Hej, Anonym!
    Jag vet att det är så. Tyckte bara att det var så många som var runt bussen på en gång. Som förare vill man aldrig att något ska hända./Elisabeth

    SvaraRadera