måndag 22 augusti 2011

VAD LÅNAR DU IDAG? TIPS FRÅN VÅRA BESÖKARE


Vi frågar Gittan Larsson, en av våra mesta och trognaste låntagare.

-Vad lånar du idag?

-Jo, idag blir det Jessica Anderssons självbiografi. Min dotter sa att den måste jag läsa.

-Annars har jag idag ställt mig på kö på två böcker. Det är ofta så att man hör talas om en ny bok och då är jag snabb, så snabb så den har oftast ännu inte kommit till biblioteket. Hör jag talas om en ny bok på radio/TV eller i någon tidning så skriver jag upp författare och titel i mitt lilla häfte. Det är jättebra, annars har man glömt när man kommer hit.

Böckerna jag köar på idag är Bodil Jönssons nya När horisonten flyttar sig, att bli gammal i en ny tid och en bok som Rolf Ekman skrivit tillsammans med Bengt Arnetz. Den är från 2005 och heter Stress : individen, samhället, organisationen, molekylerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar