torsdag 11 augusti 2011

NALLEPICKNICK



Jag heter Mattheus och arbetar som nalle på Lidköpings stadsbibliotek där jag för det mesta sitter på Lenas kontor och tittar på vad hon fördriver dagarna med. I söndags lämnade jag dock skrivbordet en stund för att bege mig ut på Nallepcknick i Stadsträdgården! Det var regn och rusk till att börja med men sedan blev det uppehåll och då njöt jag av musik, sagostunder och möjlighet att från min trygga plats instoppad i Lenas jacka kika på andra nallesläktingar och deras barn. Det var kul! Vi kommer säkert att ses flera gånger för Lena har lovat att jag ska få följa med på sagostund någon gång om jag inte brummar= tjatar för mycket. ! Jag gillar nämligen sagor, speciellt om de handlar om sådana som jag. Sagostunderna börjar snart...
Barn mellan 3-5 år är välkomna till sagogrottan på stadsbiblioteket den 13/9 kl. 14.30. För de allra yngsta mellan 1-3 år blir det yttepyttesaga onsdagar med start 14/9, samma tid. BJÖRNKRAM, Vi ses, Brummelibrum på er!
Mattheus som idag har fått hjälp av Lena, fotograf var Irene
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar